Monday, December 11, 2006

اخر بوست لكروان

فى البدايه انا وانتى
انتى:بطلى شغل الافلام العربى ده فوقى شويه
انا:فيلم عربى عشان نفسى تحسى انى محتجاكى اختى من غير مشاكل
انتى:قلتلك هيكون بنا مشاكل بس انتى هربتى ومش قادره تصبرى
انا:اتصلت بالبيت حاولت اقولهم انى بحبك وشرياكى .مش مجرد واحده واحده فى كليه واحده
انتى:طيب وارتحتى لما عملتى كده
انا:انا كنت فاكره هتكونى سعيده
انتى:بصى انا دلوقتى مش حاسه بحاجه انا جمدت ردود افعالى عشان الامتحانات
انا:مينفعش ده قرار فى حياتنا
انتى:فيلم عربى تانى
انتى:ما انا قلتلك انى بحاول اوفق بنكوا بس انتى قلتى كرامتى وبعتى
انا:انا لو بعت مكنتش اتصلت وحاولت اكمل معاكى
انتى:انتى كمان جرحتى كرامتى
انا: انا اللى جرحتك تحبى اقللك كلامك
-ماما وبابا مش عايزنى اجى عندك لانك خطر على بنتهم
-دايما بيقلولك انتى عملتى عشانها كتير هى عملتلك ايه
-هىدايما بتتخلى عنك
المشكله انك فعلا مصدقاهم لأنك كتير اوى حسستينى انى معملتلكيش حاجه
فاكره لما قلتى انك كان نفسك حد يشاركك حياتك فى كل حاجه .
فاكره لما قلتى انك عرفتى معايا ان مفيش حاجه اسمها مستحيل
فاكره لما قلتى اننا اخوات
انا كل حاجه كنت بعملها كانت عشان احسسك بثقتك فى نفسك .كنت مديالك الرايه فى كل حاجه
خلاص نسيتى
أنا:اخر مره لما قلتلك خلاص نبعد عشان اهلك كرهونى ومش عايزاجى تختارى انتى فى الاخر البعد.كنت محتاجه تقليلى لا احنا بدأنا مع بعض ولازم نكمل
كان نفسى لما قلتلك انا ممكن اردلك قعادى معاكى فى البيت بس مقدرش اجبلك امى .انك تحضينينى وتقوليلى انك معايا واننا اخوات ومش ممكن تتخلى عنى
انتى:انتى اللى عايزه دايما تكونى مظلومه بصى ذاكرى ومنتكلمش فى حاجه يمكن بعد الامتحانات الامور تتغير
انا: طيب سلام
..............
..............
..............
الفتره الاخيره كل ما احس انى لقيت الانسان او الانسانه اللى ممكن اعوض معاهم احساسى بالاحتياج يحسسونى انى عايشه فيلم عربى غبى وملوش لازمه
اظاهر انى فعلا غلطت لما اتكلمت كان لازم اكون طائر ابكم اتنتف ريشه لما اللى كان بيحن عليه مات
للاختيار.....................مفيش صداقه كان عندك حق
كروان

9 comments:

Anonymous said...

ممممممممممم

اكيد انا للى كاتب البوست اللى هو كروان وانتى اكيد دى صحبتك الانتيم ولا حاجه

بس واصح انك مافهمتيش وجهة نظرها وهى على فكره بسيطه قوى انها تحاول توفق بينك وبين اهلها ووقالتلك نستحمل مع بعض بس انتى عملتى فيها شهيده وقولتلها روحى لأهلك عشان ماتزعلهمش وان كرامتك انجرحت واستحملتى كتير ... فأنت كده فعلا بعتى وأفلمتى الموضوع من غير لازمه ولو استحملتى و ماشتوا الأمر مع بعض كان يبقى احسن من كده بس واضح انك بتحبى تعقيد الأمور ومادام كرامتك بتنقح عليكى يبقى خلاص هى ماتقدرش تفرض عليكى حاجه انت مش قادره تستحمليها


بس ها رأيى المتواضع


ودمتى بخير



فارس

توهة said...

فيلم هندى بلاش عربى


ههههههههه


فانتازياااااااااا
فانتازيااااااااااااا

سلامـــــــــــــه said...

عارفه يا كروان ايهع المشكله؟
ان الواحد محتاج اللي قدامه يبدي رد فعل معين بعيد عن اي ظروف لازم نعرف ان اللي قدامنا ممكن يكون عليه ضغط يخليه يتصرف بطريقه ممكن تضايقنا او تجرحنا

بس ساعتها لازم نشوف له العذر اللي يخليه يعمل كده
لازم نحاول نبررله اخطاءه
مش اننا نزعل منه علشان هو مش زي ما احنا اتخيلناه
لازم نتعلم نشوف اعذار
والا هنتعب جدا
وهنلاقي نفسنا لوحدنا في الاخر
............
عزيزتي
دمتي بود

21arestoo said...

الحقيقة انا لميت الموضوع لكن بصغوبة شديدة وبعد اكتر من مرة قرايه


عايز اقولك بقى ان المكان اللي انتي فيه ده مكان خطير جدا
متفق مع سلامة جدا ان احيانا بيبقى فيه ما يدفع الواحد انو يتصرف بطريقة غريبة يعني الظروف الصعبة والضغوط اللي بتحيط بالواحد

لكن اهم مافي الموضوع انك لازم تعرفي كويس اوي ان الصداقة موجودة تصرفات الاصدقاء اللي احيانا بتزعل دي حاجة كدا زي ماتقولي سنة الحياة


تحياتي

admelmasry said...

ان ان ان

ااااااااااااااان


طاطاطاطا

دخ دش


هههههههههههههههه

ايه يابنتي انتي وهي دا زز اظاهر اني حسدتكوا انتوا الاتنين ولا حاجة

الصداقة نعمة كبيرة اوعوا زز تضيعوها من اديكوا

بين الصحاب مافيش ... انا وانتي

بين الصحاب .. فيها احنا

صدقوني .. اللي انتوا فيه دا غيرة


اكيد اهاليكوا غيرانين منكوا .. اكمنوكوا صحاب


تلاقيهم كانوا عايشين عيشة الوحده

انا عارف الاهل دي .. اسالوني انا

ما تخلوهمشي ينتصروا عليكوا

لازم تكون صداقتكم اقوي من كدا

والا تاخدوها من قصيرها وتبطلوا هزار

بياترتس said...

فارس
اظاهر انك واقع فى نفس المشكله
فانتازيا
ايه رأيك لو نخيليها أغنيه قديمه زى بتوع ام كلثوم ولا عبد الوهاب متهيقلى كده يكون أقرب
سلامه
المشكله مش فى الاحتياج
المشكله فينا احنا من جوه
ارسطو
مينفعش شهر الحياة
ادم
مش لازم يكون الكلام علينا
على العموم الشعب كله بيهرب من نفسه هتيجى عليهم لما يهربوا من بعض
انا ممكن اجبلك واحد يفهمك ان الحياه لو حدك وبعيد عن الناس كلهم قوه
شفت بقه ان فى الهروب قوه
هههههههههههههههههههههههه
كروان

lonely said...

عارفه المشكله فين
اننا ساعات بندى الامور اكثر من حقها
وبنقدر الناس غلط
ساعات بنبقى محتاجين حد جانبنا فبنصور لنفسنا ان هو دا الشخص المناسب
مع اننا فى الحقيقه بنضحك على روحنا
ع العموم
الاحداث بتبين كتير
والمعادن الاصيله بتصمد
الدهب بيدخل النار ويخرج دهب
لو انتوا اصحاب بجد
هتعتبروا دا سحابة صيف وكل حاجه هتعود لطبيعتها
وركزى فى الامتحانات
وخلى اللى يقول يقول
فيلم هندى ولا فيلم عربى
مالها الافلام الهندى والعربى
المهم يكون فيلم هادف

Anonymous said...

بدون مقدمات فرغه انا فتحت البوست بالصدفه وزى عادتى لم اكن لاعلق الا فى الحالات القصوى.لكن عندما قرأ البوست اقسم بربى انى كاد قلبى ينفطر والدمع ازرف من عينى لماذكل هذا الانفعال؟لا جايز لانى اعرف معنى الصداقة الحقيقيه او انى اعرف كروان ومن تقصدها معرفه شخصيه الى انى الان لا اعرف غير شىء واحد انكم لبعضكم مهما حدث ارجوكم الصاقه شىء ثمين فلا تتضيعوها بين الفلسفه الفرغه ولعب العيال صدقونى انا حزين جدا بس انااحب اقول حاجه الصديق يقبل كما هو بعيوبه واخطائه وتضحياته ولا ينتظر منه المقابل ابدا لانه بدون ما تدرىيكمل نقصك ويعطيك بدون حدودولا تعرف ذالك ألا اذا ضيعته من يدك ارجوا الا اراكم إلا سويا كما اعتدت ان اراكم. محمود حكيم

Anonymous said...

بدون مقدمات فرغه انا فتحت البوست بالصدفه وزى عادتى لم اكن لاعلق الا فى الحالات القصوى.لكن عندما قرأ البوست اقسم بربى انى كاد قلبى ينفطر والدمع ازرف من عينى لماذكل هذا الانفعال؟لا جايز لانى اعرف معنى الصداقة الحقيقيه او انى اعرف كروان ومن تقصدها معرفه شخصيه الى انى الان لا اعرف غير شىء واحد انكم لبعضكم مهما حدث ارجوكم الصاقه شىء ثمين فلا تتضيعوها بين الفلسفه الفرغه ولعب العيال صدقونى انا حزين جدا بس انااحب اقول حاجه الصديق يقبل كما هو بعيوبه واخطائه وتضحياته ولا ينتظر منه المقابل ابدا لانه بدون ما تدرىيكمل نقصك ويعطيك بدون حدودولا تعرف ذالك ألا اذا ضيعته من يدك ارجوا الا اراكم إلا سويا كما اعتدت ان اراكم. محمود حكيم